KONTAKTA OSS VIA TELEFON

Ring oss på:

031-701 00 40

eller

Fyll i ditt telefonnummer:

KONTAKTA OSS VIA E-POST

Beräkna pris och boka tid

  • Steg 1
  • Steg 2
  • Steg 3
  • Steg 4
  • Steg 5
Bilens reg.nr:

Typ av försäkring:


Bilen ägs av:


Vilken typ av ruta har skadats?
 
Fortsätt
  • Steg 1
  • Steg 2
  • Steg 3
  • Steg 4
  • Steg 5
Var det rätt fordon?
 
Hämtar information...
 

Skall vi laga eller byta ut vindrutan?



Är bilen utrustad med en regnsensor?
Om bilens torkarblad startar automatiskt när det regnar, då har du en regnsensor

Är bilen utrustad med ett s.k. "Lane Departure Warning System"?
Varnar bilen dig t ex om du närmar dig vägrenen oavsiktligt?

Har bilen en värmedämpande vindruta?
De flesta värmedämpande vindrutor har en lila färg. Den särskilda beläggningen reflekterar mer solstrålning än vanligt och minskar därför värmen i kupén.

- eller -
Är bilen utrustad med en eluppvärmd vindruta?
Vissa vindrutor har eltrådar inbyggda, för att tina upp frost snabbare än en vanlig luftvärmd vindruta.

Har bilen en färgad solskyddskant överst?
Vissa vindrutor har en 10-15 cm lång solskyddskant överst. Skall ej förväxlas med vanlig svart "printning"/beläggning som ofta finns runt hela rutan på nästan alla bilar.
 
På vilken sida?


Är det i en dörr?

Vilken ruta i ordningen är det räknat från längst bak på bilen?
SIDORUTA (ej i dörr) NUMMER 1
SIDORUTA (ej i dörr) NUMMER 2
SIDORUTA (ej i dörr) NUMMER 3

Är rutan hissbar?


Är glaset mörktonat från fabriken?


Är glaset mörktonat från fabriken?


 
Tillbaka Fortsätt Läser in fordonsuppgifter, vänta...

 
  • Steg 1
  • Steg 2
  • Steg 3
  • Steg 4
  • Steg 5
Var finns bilen?
Ange adress:
 
Anges som t ex Sveavägen 34, 111 34 Stockholm.
 
VISA PÅ KARTA
 

Du kan dra i markören så att den hamnar precis där bilen står.

Loading Please Wait...


Tillbaka Fortsätt
  • Steg 1
  • Steg 2
  • Steg 3
  • Steg 4
  • Steg 5
Välj verkstad

Klicka på den verkstad du vill boka en tid hos och tryck sedan på den gröna knappen ("Välj") i rutan som dyker upp

Loading Please Wait...


Tillbaka Fortsätt
  • Steg 1
  • Steg 2
  • Steg 3
  • Steg 4
  • Steg 5
Räknar ut pris...
 
VÄNTA..
 

Tyvärr tillåter inte ditt försäkringsbolag åtgärd av glasskador på plats hos dig.
 
Du kan antingen:

Boka en tid på en verkstad

Genom vårt samarbete med Bilglasverkstaden Sverige AB kan de åtgärda din skada tillsammans med ditt försäkringsbolag i en verkstad nära dig. Allt du behöver göra är att välja en verkstad för att få en prisuppgift och se lediga tider.

fortsätt din bokning enkelt, du behöver inte ange dina uppgifter igen reparationskostnaden täcks av ditt försäkringsbolag VÄLJ VERKSTAD

Fortsätt med din bokning hos

Du kan välja att kontakta ditt försäkringsbolag och be om tillåtelse att få anlita Mobilglas för att åtgärda din glasskada, eller att anlita oss och betala hela kostnaden själv.

du får skadan åtgärdad på plats du får betala hela kostnaden själv FORTSÄTT MED OSS
 

Vill du fortsätta att boka in reparationen? Du kan när som helst avboka ett inbokat jobb om prisuppgiften inte är tillfredsställande (och förresten: om du får ett bättre erbjudande från någon annan så matchar vi det!). Om du väljer att begära en prisuppgift ovan, får du möjlighet att återuppta bokningen genom att klicka på en länk i offerten.
Mobilnummer:
E-postadress:
 
Välj tillval
 

TILLVAL
Vill du ha en vattenavstötande glasbehandling av vindrutan?
Med den vattenavstötande glasbehandlingen AquaControl från Autover behöver du inte använda torkarbladen i hastigheter över 70 km/h när det regnar, vilket förbättrar sikten och minskar slitaget på vindrutan. Hållbarhet: Beroende på slitage, men ofta cirka ett år. Priset för tillval räknas inte in i totalsumman ovan, det tillkommer utöver priset för lagning av skadan - och betalas inte av ditt försäkringsbolag.
 

Pris: 650 Kr (inkl. moms)
 

Vi tar endast kortbetalning (inga kontanter). Företagskunder kan faktureras efter godkänd kreditupplysning. Begär fakturering efter utförd bokning via mail till info@mobilglas.se. Vi reserverar oss för felaktigt pris, då det är baserat på de uppgifter vi har fått, och kan avvika beroende på avvikande bilutrustning eller villkor hos försäkringsbolag.
Vi tar endast kortbetalning
 
Tillbaka Fortsätt Avbryt
  • Steg 1
  • Steg 2
  • Steg 3
  • Steg 4
  • Steg 5
Vilken tid vill du boka?
Hämtar lediga tider...
 
VÄNTA.. LADDAR KALENDER
 
Flex Time innebär att vi försöker utföra uppdraget så fort vi kan, mellan de redan inbokade jobb vi har. Oftast kan vi hjälpa dig redan samma dag, men vid hög belastning kan det ta längre tid. Vi ringer dig innan vi åker för att bekräfta att tidpunkten passar och ta reda på aktuell plats. Välj inte Flex Time om det är viktigt för dig att få jobbet gjort före en viss tidpunkt, försök då istället att hitta en ledig fast tid.
- (bindestreck/minustecken) innebär att vi är fullbokade, prova en senare tid!
 
Tillbaka Slutför
  • Steg 1
  • Steg 2
  • Steg 3
  • Steg 4
  • Steg 5
Sparar bokning..